fbpx

Tropiciel zaprasza do współpracy z okazji Roku Lema

Stwórz z nami projekt nie z tej ziemi!

Zaufali nam

Książki Stanisława Lema do dzisiaj rozpalają wyobraźnię czytelników jego prozy. Z okazji Roku Lema chcemy, aby ten zapał czytelnicy przekuli w swoje własne projekty. Nieważne jest, jaki masz pomysł na własny projekt – liczy się Twoja wyobraźnia. Nie narzucamy Ci żadnych ograniczeń, co do Twoich założeń koncepcyjnych. Możesz równie dobrze zaprojektować trasę turystyczną, która byłaby związana z biografią futurologa, lub wymyślić własną historię fabularną inspirowaną twórczością pisarza.
Platformą, którą udostępniamy do realizacji Twoich pomysłów, jest aplikacja Tropiciel, służąca do tworzenia gier miejskich, przewodników turystycznych, projektów artystycznych, gier RPG i… co tylko zaplanujesz. Autorom trzech najciekawszych pomysłów zapewniamy pomoc merytoryczną w zakresie obsługi naszych autorskich narzędzi deweloperskich, dzięki którym tworzymy gry. Służymy również wsparciem w kwestii przystosowania Twojego pomysłu do możliwości aplikacji oraz zorganizowaniem kampanii marketingowej przy jego późniejszej premierze na naszej platformie. Bądź kreatywny i zaskocz nas!

Opowiedz z nami ciekawą historię.

Podążając tropem łączenia nauki, kultury z aktywnością ruchową rozpoczęliśmy również realizację bardziej wymagających zadań. Stworzyliśmy przewodniki premiujące aktywność, które zawierają specjalnie przygotowane trasy spacerowe w 10 polskich miastach. Każda z nich przygotowana jest we współpracy z lokalnymi przewodnikami lub entuzjastami turystyki.
Przy współpracy z instytucjami kultury (biblioteki, wydziały kultury, domy kultury) rozpoczęliśmy pod koniec 2019 roku akcję promocji czytelnictwa i budowania pozytywnych doświadczeń. Nasz pomysł to połączenie rzeczywistości książkowej z prawdziwymi miejscami za pomocą naszej aplikacji. Takie powiązanie punktów w przestrzeni z akcją książki daje możliwość zbudowania nowego doświadczenia i nawiązania mocnej relacji z odbiorcą. Na platformie Tropiciel można znaleźć np grę-książkę “Staś Wróbelek”, kierowaną do młodszego odbiorcy oraz “Historia naszyjnika Rose Bloom”, która stanowi wprowadzenie do książki “Dygot w mieście Łodzi” i została wykorzystana w trakcie jej premiery. W przygotowaniu są następne książki w takiej formule.

Napędzani zebranym doświadczeniem oraz pozytywnym odzewem naszych klientów podjęliśmy też współpracę z polskimi pisarzami m.in Jakubem Ćwiekiem w celu stworzenia jeszcze bardziej połączonych książek-gier, gdzie fabuła książki będzie się przenikała ze światem rzeczywistym poprzez narrację w naszej aplikacji.

Jak wziąć udział?

By wziąć udział w konkursie, musisz przesłać do nas pakiet następujących dokumentów i wypełnić formularz zgłoszeniowy, znajdujący się poniżej, który prosimy przesłać na adres konkursgeotropiciel@edialog.pl, a w tytule maila wpisać „Konkurs Lem”.

Ważne, abyś miał/a ukończone 18 rok życia w momencie terminu nadsyłania zgłoszeń. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 sierpnia 2021 roku do godziny 23.59.

Teczka

  • Życiorys artystyczny zawierający informacje o wszelkiego rodzaju aktywności twórczej.
  • Dlaczego chcę stworzyć projekt powiązany z postacią/twórczością Stanisława Lema? – jedna strona tekstu, która ma wyrazić intencje, nadzieje i oczekiwania.
  • Musisz zdecydować, ile będzie trwał Twój projekt (30, 60 lub więcej minut), a następnie:
    a) napisz tekst, który w jasny i przekonywujący sposób przedstawi przebieg zdarzeń Twojego projektu (nie więcej niż 10 tysięcy znaków ze spacjami, interlinia 1,5, czcionka Georgia, tekst wyjustowany)
    b) napisz autorskie wyjaśnienie, które przybliży czytającym Twoje intencje oraz kształt, styl i gatunek przyszłego projektu (do 2.5 tysiąca znaków ze spacjami)
    c) wybierz i napisz dwie „sceny”, które czytającym w najlepszy sposób przybliżą zamysł (każdą ze „scen” możesz poprzedzić bardzo krótkim opisem kontekstu)
    d) Inne teksty literackie – wybrane przez ciebie teksty literackie – opowiadanie, proza, dramat, reportaż, poezja – które chciałbyś abyśmy przeczytali w całości lub we fragmentach, razem nie więcej niż 10 stron.

Jak możemy Ci jeszcze pomóc?

Jeżeli masz jakieś wątpliwości, co do założeń swojego projektu, chciałbyś/chciałabyś go z nami omówić lub dowiedzieć się, jak działa nasza aplikacja, w dniach 12 i 20 sierpnia o godzinie 14.00 zorganizujemy grupowe konsultacje, podczas których postaramy się udzielić odpowiedzi na wszystkie dręczące Cię pytania. Wyślij do nas wiadomość e-mail pod tytułem „Lem – konsultacje” z wybranym przez Ciebie jednym z dwóch terminów, a my wyślemy do Ciebie zaproszenie na spotkanie na platformie Zoom.

Każda lokacja ma kilka możliwości rozwinięcia historii od ekranu wejściowego (intro), poprzez opis lokacji, ekrany wyzwań (po akcji gracza), ekran uzupełniający historie oraz ekran końcowy (outro). Pozwala to na wzbogacenia doświadczenia gracza i budowania emocji w oparciu o narracje prowadzoną w lokacji.

Ekran gry (ogólny) oraz ekrany lokacji można wzbogacić o multimedia: zdjęcia, ilustracje, materiały dźwiękowe oraz wideo. Dodatkowo ekran intro oraz outro mogą zostać wykorzystane jako pełnoekranowe(fullscreen) filmy, które zwiększają immersje gracza w świat gry. Istnieje również możliwość dołączenia zdjęć 360 stopni, które pozwalają uczestnikom rozglądać się w świecie gry, pokazać daną lokację w innej porze dnia lub np. w innej epoce historycznej.

Tropiciel umożliwia potwierdzanie obecności gracza na kilka sposobów, zależnie od konfiguracji danej lokacji: bez konieczności potwierdzania, lokalizacja gps, qr kod, beacon bluetooth, wpisanie kodu lokacji lub interakcja z akcesoriami IoT. Taka rozpiętość zapewnia wysoką elastyczność i możliwość dopasowania do fabuły i możliwości technicznych dostępnych w trakcie zabawy.

Np.: poszukiwanie QR kodu może stanowić nie lada wyzwanie na równi z otworzeniem specjalnie przygotowanego sejfu z przyciskiem potwierdzającym automatycznie obecność gracza.

Do dyspozycji scenarzysty oddajemy możliwość skorzystania z 11 podstawowych typów wbudowanych w Tropiciela typów wyzwań, czyli zadań, które gracz podejmie po dotarciu do wyznaczonego celu. Od prostego testu wyboru, odpowiedzi otwartej (z automatycznym sprawdzaniem poprawności), uszeregowania kafeterii, przypisania a->b, wpisania kodu bądź odczytania kodu QR po ułożenie obrazkowych puzzli, dodanie zdjęć z rozwiązaniem lub dopasowanie obrazu do widoku z aparatu fotograficznego telefonu w celu odnalezienia hasła.

W Tropicielu postawiliśmy na grywalizację i motywowanie uczestników. Konstruując grę możemy umożliwić wyświetlanie na bieżąco rankingu punktów wszystkich graczy biorących udział w danej grze. Dodatkowo, aby zmotywować uczestników, możemy za wykonanie odpowiedniej ilości zadań lub zdobycie odpowiedniej ilości punktów przyznawać odznaki np.: brązową, srebrną lub złotą wraz z informacjami motywującymi do zwiększenia wysiłków. Odpowiednia konfiguracja scenariusza umożliwia takie ułożenie wyzwań aby te trudniejsze, ciężej dostępne były lepiej punktowane.

Scenariusz gry może zakładać czasową dostępność danego punktu np. tylko w dzień o określonych godzinach co pozwala lepiej zaplanować dodatkowe atrakcje.

Otwieranie drzwi czy sejfu z aplikacji? Rozbrajanie „bomby”? Konieczność gry zespołowej poprzez wciśniecie dwóch oddalonych od siebie przycisków w tym samym czasie? Nie ma problemu. Tropiciel powstał z myślą o takich rozwiązaniach. Jako firma z tłem technologicznym zaimplementowaliśmy rozwiązania w platformie Tropiciel, które pozwalają komunikować się aplikacji ze światem rzeczywistym o pokazywanie tych interakcji na ekranie smartfona.

Tropiciel dysponuje możliwością włączenia śledzenia graczy w czasie rzeczywistym w czasie grania tak aby operator zdalnie mógł określić ich lokalizacje i pomóc w trakcie gry. Gracze mają możliwość również zgłosić problemy poprzez specjalnie przygotowany interfejs w aplikacji.

Tropiciel wspiera wielojęzyczność poprzez możliwość tłumaczenia interfejsu jak i zawartości gier. W tym momencie jest on dostępny w trzech językach: polskim, angielskim i ukraińskim. W przygotowaniu wersja niemiecka i hebrajska.

Dołożyliśmy wszelkich starań aby interfejs aplikacji był dostępny dla osób niepełnosprawnych oraz prowadzimy aktywnie badania nad zwiększeniem dostępności dla osób niedowidzących. Interfejs aplikacji w tym momencie umożliwia np. dodanie do lokacji lektora, który może zapewnić audio deskrypcję dla osób niewidomych.

Tropiciel jest dostępny obecnie bez opłat w Apple AppStore oraz Google Play.

Tropiciel oddaje w ręce scenarzysty i gracza możliwość ze skorzystania z wbudowanego interfejsu map opartego na Google Maps. Pozwala on pokazać lokalizacje gracza i interesujących punktów. Można również wyznaczyć trasę wewnątrz Tropciela (opcja Pokaż jak dotrzeć). Dodatkowo zależnie od możliwości technicznych użytkowników oddajemy do ich decyzji możliwość użycia zewnętrznych aplikacji map (np. Locus, OpenStreetMap). Tropiciel przejmuje wtedy role wyznaczającego punkt docelowy.

Każda gra umieszczona w Tropicielu może posiadać własną identyfikacje wizualną. Jest ona widoczna na ekranie Katalog oraz Moje Gry oraz wewnątrz gry.

Dystrybucje gry oraz proces jej uruchamiania staraliśmy się uprościć i ułatwić do maksimum. W mediach społecznościowych zapewniamy mechanizm tzw: dynamic link, który pozwala udostępnić łącze do samej gry na platformie z odpowiednią grafiką (stroną tytułową). Gracz po kliknięciu jeżeli nie ma zainstalowanej aplikacji jest proszony o jej zainstalowanie z odpowiedniego do platformy sklepu a później automatycznie jest przenoszony do odpowiedniej gry w Tropicielu, cały czas będąc w interakcji z docelową szatą graficzną.

Jeżeli gracz zamierza skorzystać z gry po zapoznaniu się z ulotką, plakatem lub np. naklejką ma możliwość zeskanowania kodu QR, który też zawiera w sobie mechanizm dynamic link.

Ułatwiliśmy też graczom możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami. Każdy uczestnik zabawy ma możliwość bezpośrednio z aplikacji opublikowania informacji o grze, w której bierze udział. Taki wpis zawiera również mechanizm dynamic link, który pozwala szybko dołączyć do gry jego znajomym.

Na potrzeby realizacji gier oraz przewodników umieszczanych w aplikacji Tropiciel eDialog sp. z o.o. dysponuje zespołem produkcyjnym in-house, który ma doświadczenie w produkcji video, materiałów lektorskich oraz treści promocyjnych.

Nasze materiały multimedialne oraz relacje z eventów można znaleźć na kanale na Youtube: https://youtube.com/geotropiciel

Zobacz realizacje:

 

Copyright © 2020 Tropiciel.