Tropiciel dla NGO. Granty, projekty i współpraca.

Wprowadzamy innowacje w edukacje, turystykę i kulturę.

Zaufali nam

Tropiciel to multimedialne rozwiązanie do budowy e-przewodników, wirtualnych spacerów oraz wszelkiego rodzaju gier terenowych. Zadebiutowaliśmy pod koniec 2018 roku podczas 595 urodzin Łodzi. Na tę okazję opublikowaliśmy pierwszą grę w pełni multimedialną, która oprowadzała graczy wśród kilkudziesięciu specjalnie przygotowanych miejsc, prezentując im ich historie wraz z ciekawostkami oraz pozwalała rywalizować w specjalnie przygotowanych na platformie quizach.

Od tamtego momentu zrealizowaliśmy kilkadziesiąt takich wydarzeń i dla podmiotów publicznych jak i dla biznesu. Łącznie w naszych grach terenowych wzięło udział ponad 2000 osób.

Opowiedz z nami ciekawą historię.

Podążając tropem łączenia nauki, kultury z aktywnością ruchową rozpoczęliśmy również realizację bardziej wymagających zadań. Stworzyliśmy przewodniki premiujące aktywność, które zawierają specjalnie przygotowane trasy spacerowe w 10 polskich miastach. Każda z nich przygotowana jest we współpracy z lokalnymi przewodnikami lub entuzjastami turystyki.
Przy współpracy z instytucjami kultury (biblioteki, wydziały kultury, domy kultury) rozpoczęliśmy pod koniec 2019 roku akcję promocji czytelnictwa i budowania pozytywnych doświadczeń. Nasz pomysł to połączenie rzeczywistości książkowej z prawdziwymi miejscami za pomocą naszej aplikacji. Takie powiązanie punktów w przestrzeni z akcją książki daje możliwość zbudowania nowego doświadczenia i nawiązania mocnej relacji z odbiorcą. Na platformie Tropiciel można znaleźć np grę-książkę “Staś Wróbelek”, kierowaną do młodszego odbiorcy oraz “Historia naszyjnika Rose Bloom”, która stanowi wprowadzenie do książki “Dygot w mieście Łodzi” i została wykorzystana w trakcie jej premiery. W przygotowaniu są następne książki w takiej formule.

Napędzani zebranym doświadczeniem oraz pozytywnym odzewem naszych klientów podjęliśmy też współpracę z polskimi pisarzami m.in Jakubem Ćwiekiem w celu stworzenia jeszcze bardziej połączonych książek-gier, gdzie fabuła książki będzie się przenikała ze światem rzeczywistym poprzez narrację w naszej aplikacji.

Jak możemy pomóc?

W Tropicielu od dawna staramy się dostarczać dodatkowe doświadczenia, uzupełniać wystawy, oprowadzać po zabytkach lub wspomagać gry miejskie. W ramach #zostańwdomu udostępniliśmy nasze trasy w taki sposób aby nie trzeba było wychodzić z domu a nadal pozostawać „blisko” kultury. Chcesz zaprezentować swoją wystawę, ciekawe miejsce, pozostać blisko swoich odbiorców. Zapraszamy. Stwórzmy razem multimedialne rozwiązanie, dzięki któremu teraz i później będziesz mógł dać swoim klientom angażujące rozwiązanie.

Adam Leszczyński
pan.tropiciel@geotropiciel.pl
+48500494577

Możliwości Tropiciela

Jesteśmy dumni z możliwości naszej aplikacji. Wszystkie funkcje powstawały i wykuwały się w trakcie naszych realizacji. Nasze obserwacje i badanie uczestników gier zaowocowały szerokim spektrum możliwości. Poniżej przedstawiamy część, szczególnie ważną z perspektywy budowy zaangażowania uczestników, ale proszę mieć na uwadze, że jako producent i właściciel platformy Tropiciel, jesteśmy w stanie szybko uzupełnić jej możliwości albo zmodyfikować działania już istniejących na potrzeby jednej realizacji.

Każda lokacja ma kilka możliwości rozwinięcia historii od ekranu wejściowego (intro), poprzez opis lokacji, ekrany wyzwań (po akcji gracza), ekran uzupełniający historie oraz ekran końcowy (outro). Pozwala to na wzbogacenia doświadczenia gracza i budowania emocji w oparciu o narracje prowadzoną w lokacji.

Ekran gry (ogólny) oraz ekrany lokacji można wzbogacić o multimedia: zdjęcia, ilustracje, materiały dźwiękowe oraz wideo. Dodatkowo ekran intro oraz outro mogą zostać wykorzystane jako pełnoekranowe(fullscreen) filmy, które zwiększają immersje gracza w świat gry. Istnieje również możliwość dołączenia zdjęć 360 stopni, które pozwalają uczestnikom rozglądać się w świecie gry, pokazać daną lokację w innej porze dnia lub np. w innej epoce historycznej.

Tropiciel umożliwia potwierdzanie obecności gracza na kilka sposobów, zależnie od konfiguracji danej lokacji: bez konieczności potwierdzania, lokalizacja gps, qr kod, beacon bluetooth, wpisanie kodu lokacji lub interakcja z akcesoriami IoT. Taka rozpiętość zapewnia wysoką elastyczność i możliwość dopasowania do fabuły i możliwości technicznych dostępnych w trakcie zabawy.

Np.: poszukiwanie QR kodu może stanowić nie lada wyzwanie na równi z otworzeniem specjalnie przygotowanego sejfu z przyciskiem potwierdzającym automatycznie obecność gracza.

Do dyspozycji scenarzysty oddajemy możliwość skorzystania z 11 podstawowych typów wbudowanych w Tropiciela typów wyzwań, czyli zadań, które gracz podejmie po dotarciu do wyznaczonego celu. Od prostego testu wyboru, odpowiedzi otwartej (z automatycznym sprawdzaniem poprawności), uszeregowania kafeterii, przypisania a->b, wpisania kodu bądź odczytania kodu QR po ułożenie obrazkowych puzzli, dodanie zdjęć z rozwiązaniem lub dopasowanie obrazu do widoku z aparatu fotograficznego telefonu w celu odnalezienia hasła.

W Tropicielu postawiliśmy na grywalizację i motywowanie uczestników. Konstruując grę możemy umożliwić wyświetlanie na bieżąco rankingu punktów wszystkich graczy biorących udział w danej grze. Dodatkowo, aby zmotywować uczestników, możemy za wykonanie odpowiedniej ilości zadań lub zdobycie odpowiedniej ilości punktów przyznawać odznaki np.: brązową, srebrną lub złotą wraz z informacjami motywującymi do zwiększenia wysiłków. Odpowiednia konfiguracja scenariusza umożliwia takie ułożenie wyzwań aby te trudniejsze, ciężej dostępne były lepiej punktowane.

Scenariusz gry może zakładać czasową dostępność danego punktu np. tylko w dzień o określonych godzinach co pozwala lepiej zaplanować dodatkowe atrakcje.

Otwieranie drzwi czy sejfu z aplikacji? Rozbrajanie „bomby”? Konieczność gry zespołowej poprzez wciśniecie dwóch oddalonych od siebie przycisków w tym samym czasie? Nie ma problemu. Tropiciel powstał z myślą o takich rozwiązaniach. Jako firma z tłem technologicznym zaimplementowaliśmy rozwiązania w platformie Tropiciel, które pozwalają komunikować się aplikacji ze światem rzeczywistym o pokazywanie tych interakcji na ekranie smartfona.

Tropiciel dysponuje możliwością włączenia śledzenia graczy w czasie rzeczywistym w czasie grania tak aby operator zdalnie mógł określić ich lokalizacje i pomóc w trakcie gry. Gracze mają możliwość również zgłosić problemy poprzez specjalnie przygotowany interfejs w aplikacji.

Tropiciel wspiera wielojęzyczność poprzez możliwość tłumaczenia interfejsu jak i zawartości gier. W tym momencie jest on dostępny w trzech językach: polskim, angielskim i ukraińskim. W przygotowaniu wersja niemiecka i hebrajska.

Dołożyliśmy wszelkich starań aby interfejs aplikacji był dostępny dla osób niepełnosprawnych oraz prowadzimy aktywnie badania nad zwiększeniem dostępności dla osób niedowidzących. Interfejs aplikacji w tym momencie umożliwia np. dodanie do lokacji lektora, który może zapewnić audio deskrypcję dla osób niewidomych.

Tropiciel jest dostępny obecnie bez opłat w Apple AppStore oraz Google Play.

Tropiciel oddaje w ręce scenarzysty i gracza możliwość ze skorzystania z wbudowanego interfejsu map opartego na Google Maps. Pozwala on pokazać lokalizacje gracza i interesujących punktów. Można również wyznaczyć trasę wewnątrz Tropciela (opcja Pokaż jak dotrzeć). Dodatkowo zależnie od możliwości technicznych użytkowników oddajemy do ich decyzji możliwość użycia zewnętrznych aplikacji map (np. Locus, OpenStreetMap). Tropiciel przejmuje wtedy role wyznaczającego punkt docelowy.

Każda gra umieszczona w Tropicielu może posiadać własną identyfikacje wizualną. Jest ona widoczna na ekranie Katalog oraz Moje Gry oraz wewnątrz gry.

Dystrybucje gry oraz proces jej uruchamiania staraliśmy się uprościć i ułatwić do maksimum. W mediach społecznościowych zapewniamy mechanizm tzw: dynamic link, który pozwala udostępnić łącze do samej gry na platformie z odpowiednią grafiką (stroną tytułową). Gracz po kliknięciu jeżeli nie ma zainstalowanej aplikacji jest proszony o jej zainstalowanie z odpowiedniego do platformy sklepu a później automatycznie jest przenoszony do odpowiedniej gry w Tropicielu, cały czas będąc w interakcji z docelową szatą graficzną.

Jeżeli gracz zamierza skorzystać z gry po zapoznaniu się z ulotką, plakatem lub np. naklejką ma możliwość zeskanowania kodu QR, który też zawiera w sobie mechanizm dynamic link.

Ułatwiliśmy też graczom możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami. Każdy uczestnik zabawy ma możliwość bezpośrednio z aplikacji opublikowania informacji o grze, w której bierze udział. Taki wpis zawiera również mechanizm dynamic link, który pozwala szybko dołączyć do gry jego znajomym.

Na potrzeby realizacji gier oraz przewodników umieszczanych w aplikacji Tropiciel eDialog sp. z o.o. dysponuje zespołem produkcyjnym in-house, który ma doświadczenie w produkcji video, materiałów lektorskich oraz treści promocyjnych.

Nasze materiały multimedialne oraz relacje z eventów można znaleźć na kanale na Youtube: https://youtube.com/geotropiciel

Zobacz realizacje:

 

Copyright © 2020 Tropiciel.